søndag 5. september 2010

Tutorial på blomster laget av Retro Flower puncher

Det du trenger for å lage å lage disse blomstene er:

3 retro flower puncher i forskjellige størrelser, jeg har brukt den aller største og videre nedover.Glimmermist eller vann, saks, syl, distress til å sverte kantene, brads og bazill, du kan også gjerne bruke mønsterpapir


Til denne blomsten har jeg brukt vanlig bazill. Du starter med å stanse ut 3 blomster av hver punch.



Videre så setter jeg sammen alle blomstene, stikker hull med sylen ,for så å sette i bradsen. Deretter fordeler du blomstene slik at de går over hverandre, slik at det ikke blir noen hull.


Du starter med å brette innover de innerste kronbladene, følg deretter på med de andre kronbladene. Når alle er brettet opp kan du spraye hele blomsten med glimmermist eller vann. Jeg har brukt glimmermist for jeg synes det gir en finere glans på blomstene. Når dette er gjort klemmer/ krøller du blomsten slik at den får et skrukkete/ gammelt utseende.


Nå skal blomsten tørke og det tar litt tid.Du kan evt bruke varmepistol for å framskynde prosessen.



Når blomsten har blitt helt tørr brettes den ut igjen lag for lag. Du bretter/krøller den slik du synes den skal være. Helt til slutt har jeg svertet blomsten med vintage photo for å få et gammelt slitt utseende


Slik blir resultatet!


Lykke til med dine blomster!!


10 kommentarer:

Trine Pedersen sa...

Nydelig kort, og så flott det var med de blomstene. Den brede blonden gjorde seg veldig godt. Tror jammen jeg har alle disse tre punchene, så nå skal jeg prøve meg på å lage blomster når jeg kommer hjem.

Ha en super søndag!

Klem, Trine :)

Hobbykroken sa...

så nydelig kort. disse blomstene må jeg jo bare prøve, tuen takk for at du deler fremgangsmåten med oss andre.
Ha en super søndag.

Monica's Scrappehjørne sa...

Det her skal jeg jammen meg prøve :) Har bestilt meg to blomsterpunchere fra Bikuben (har den i den midterste str fra før) så med engang jeg får de skal det prøves :)

Marianne H sa...

Åhh så nydelig den blomsten ble. Flott kort :-))

Sylvia sa...

Rålekkert kort med nyyydelige blomster:-)

nergele's puslerier sa...

Hei Mette.

Flotte kort du tryller fram og ikke minst disse blomstene det gjelder bare å ha fantasi -det er jo ikke vanskelig når en bare ser hvordan det er blitt gjordt...smart ide takk for tipset..

Heidi sa...

Knallflotte blomster Mette!!!!!

Anonym sa...

Nydelige blomster :) En veldig flott blogg, og masse fint å se. Kommer nok innom her flere ganger :)

Hilsen annchristin

Dortesjs sa...

waue super fine blomster og skønt kort

ania sa...

Wspaniałe kwiaty, fantastyczny tutorial:))